fbpx
chat

Frågor & svar

Här hittar du vanliga frågor och svar från våra kunder. Hittar du inte svaret på din fråga kan du ringa oss på 08-25 99 68 eller skicka ett mejl till support@vetathome.se. Kundtjänsten har öppet måndag till fredag 9-17.

Kan jag avboka ett hembesök?

Ja, det kan du! Senast 24 timmar innan besöket kan du avgiftsfritt avboka ditt besök. Detta gör du genom bekräftelsemailet som skickats till angiven emailadress när du bokade hembesöket.

En avbokning senare än 24 timmar kommer att debiteras med en avgift mellan 900-1795 kr beroende på vad bokningen avser.

Vi finns idag i Storstockholm (men snart på fler orter i Sverige). Testa och se om vi kan komma hem till dig här

Våra erfarna veterinärer kan hjälpa dig med din hund, katt, kanin, gnagare, reptil eller fågel!

Våra erfarna veterinärer kan hjälpa dig med din hund, katt, kanin, gnagare, reptil eller fågel!

Du går in på vår onlinebokning, berättar om vad du vill ha hjälp med och väljer den tid som passar dig. Vid det bokade tillfället kommer vi hem till dig för att hjälpa ditt husdjur.

Läs mer här

Allmänt om VetAtHome

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi erbjuder kortbetalning och Swish. Du betalar snabbt och enkelt när besöket är klart.

Du kan alltid använda vår tjänst oavsett om du har en försäkring eller inte. Det behöver inte vara samma ägare i journalen hos oss som på försäkringen för att kunna nyttja djurets försäkring.

Vi fungerar med samtliga försäkringsbolag. Så länge besöksorsaken ersätts av ditt försäkringsbolag gäller den såklart även hos oss.

Att på förhand säga vad totalpriset för ett besök kan ibland vara svårt. Varje åtgärd som veterinären eller vår sjukvårdspersonalen utför har ett bestämt pris, men ofta vet man inte i förväg exakt vilka insatser som behövs, därför kan priset i varje enskilt fall variera. Du kommer att få ett kostnadsförslag innan behandlingen börjar för att avgöra om du vill genomföra behandlingen eller inte.

‍Om du bor över 4 mil från centrala Stockholm tar vi en transportavgift. Se vår prislista för räkningsexempel.

‍Vi erbjuder direktreglering för dig som har en djurförsäkring för ditt husdjur.

‍Se vår prislista för våra mer information och prisexempel.

Försäkring & betalning

Hur lagras min information?

Personuppgifter och information om bokningstider behandlas under sekretess i enlighet med personuppgiftslagen. Vi lagrar veterinärens anteckningar för djurets journal, precis som vid ett vanligt veterinärbesök.

Vill du se vilka cookies vi lagrar tryck här

Konto

En kvinna som håller i en katt
Hittar du inte inte svaret på din fråga?

Kontakta oss

Du kan alltid kontakta vår support genom att ringa 08-25 99 68 eller skicka din fråga till support@vetathome.se
linkedin
instagram
facebook